Recenze očima

Jenda Šilhavý

Papírový hrdina – 5. romantická komedie

V roce 2009 jsem napsal článek „Mých top 5 romantických komedií“, který za tu dobu četlo asi 27.000 lidí, což mě překvapilo, protože jsem určitě napsal mnohem lepší a zábavnější články, které by si zasloužily takovou čtenost.

7.12.2016 v 2:02 | Karma článku: 8.59 | Přečteno: 176 | Diskuse

Jenda Šilhavý

Hudba pro vnímavé lidi

Recenze posledního alba „A to je všetko?“ slovenské skupiny Longital ušima muzikologa bez hudebního sluchu a vzdělání. Tak jako mnoho bezradných autorů, musel jsem si přizvat někoho na pomoc: Pú.

3.7.2015 v 9:09 | Karma článku: 10.28 | Přečteno: 224 | Diskuse

Jenda Šilhavý

Žabákova dobrodružství aneb knihofilovo pozdní odpoledne

Dovoluji si doporučiti pozornosti ctěného publika dětskou knihu Žabákova dobrodružství (napsal Kenneth Grahame, v originále The Wind in the Willows, ilustroval J. F. Palme, první vydání 1908). Knize této jistě náleží místo v prvních řadách na výsluní dětské literatury konvenující i dospělému čtenáři (jako třeba Tučňákovy příhody, chichichi) i když je v dnešní době poněkud pozapomenuta.

14.1.2015 v 16:16 | Karma článku: 13.79 | Přečteno: 541 | Diskuse

Jenda Šilhavý

Kvůli Pečenému sněhulákovi mě vyhodili z práce

Musím se veřejně zastat pořadu Pečený sněhulák, přestože mě kvůli němu vyhodili z práce. Vím, že mnoho lidí na tento humorný pořad nadává a nelíbí se jim jeho nekorektní humor. Mně ano.

10.9.2014 v 10:10 | Karma článku: 15.93 | Přečteno: 2048 | Diskuse

Jenda Šilhavý

Hlubší ponor do příběhu princezny Mononoke

Princezna Mononoke (Mononoke hime, 1997) je můj nejoblíbenější film. Možná vám přijde divné, že by dospělý mohl na první místo svých TOP “libovolná číslovka“ dát kreslený film...

18.12.2012 v 1:01 | Karma článku: 20.88 | Přečteno: 5537 | Diskuse

Jenda Šilhavý

Miss princezna

A do finále postupují Neytiri a Mononoke! Krátké zamyšlení nad oběma finalistkami očima vybíravého princeznofila aneb těžká Paridova filmová volba...

4.1.2010 v 5:05 | Karma článku: 10.62 | Přečteno: 1906 | Diskuse

Jenda Šilhavý

Seznamte se, Houba Robert

Když jsem kdysi na tento kreslený seriál poprvé narazil na nějakém satelitním kanálu, považoval jsem Roberta Houbu alias SpongeBoba za toast nebo ementál, ale po několika shlédnutích mi to secvaklo: sponge je přece houba!

12.12.2009 v 12:12 | Karma článku: 12.29 | Přečteno: 2489 | Diskuse

Jenda Šilhavý

Život pod vodou

Recenze filmu očima dávného obdivovatele oceánografa J. Y. Cousteaua. Mohou za to knihy Svět ticha (MF, 1960) a Delfíni (MF, 1979). Hltal jsem je potají večer pod peřinou s baterkou nebo brzy ráno před odchodem do školy.

16.6.2009 v 11:11 | Karma článku: 12.80 | Přečteno: 1491 | Diskuse

Jenda Šilhavý

Volby do Evropského parlamentu

Recenze Sady hlasovacích lístků pro volby do Evropského parlamentu očima nerozhodnutého voliče...

2.6.2009 v 8:46 | Karma článku: 15.43 | Přečteno: 934 | Diskuse

Jenda Šilhavý

Mých top 5 romantických komedií

Recenze několika filmových romantických komedií očima příležitostného romantika.

15.5.2009 v 17:01 | Karma článku: 20.95 | Přečteno: 28250 | Diskuse

Jenda Šilhavý

Princezna Mononoke, Cesta do fantazie a Zámek v oblacích

Recenze tří anime filmů očima dítěte středního věku.

16.4.2009 v 18:18 | Karma článku: 18.79 | Přečteno: 2865 | Diskuse

Jenda Šilhavý

Kam vítr, tam pláž

Recenze divadelní hry o surfařích očima surfaře.

5.2.2009 v 15:00 | Karma článku: 11.99 | Přečteno: 2520 | Diskuse
Počet článků 200 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1657

Narodil jsem se jako doktor přírodních věd v rodině strojního inženýra. Dětství jsem strávil doma. Po studiích jsem pracoval v různých zaměstnáních. Nyní si užívám odpočinku a občas něco napíšu. Tak jako mnozí, vydal jsem již mnoho knih. Namátkou Tučňákovy příhody I, Tučňákovy příhody II atd., ale všechny jsou rozebrány, takže nemá cenu je shánět.

S omezenou množinou gramatických pravidel a neomezenou množinou pojmů (vynalézám nová slova) jsem schopen utvořit nekonečné množství vět včetně těch, které nikdo nikdy předtím nenapsal.

Rád přijedu na besedu či čtení, bude-li to podpořeno řízkem nebo koláči s kávou. Čtení probíhá tak, že příchozím jsou rozdány výtisky mého článku, knihy atd., já se posadím a jím, zatímco diváci čtou. Nahlas. Všichni. Najednou.