Jenda Šilhavý

Narodil jsem se jako doktor přírodních věd v rodině strojního inženýra. Dětství jsem strávil doma. Po studiích jsem pracoval v různých zaměstnáních. Nyní si užívám odpočinku a občas něco napíšu. Tak jako mnozí, vydal jsem již mnoho knih. Namátkou Tučňákovy příhody I, Tučňákovy příhody II atd., ale všechny jsou rozebrány, takže nemá cenu je shánět.

S omezenou množinou gramatických pravidel a neomezenou množinou pojmů (vynalézám nová slova) jsem schopen utvořit nekonečné množství vět včetně těch, které nikdo nikdy předtím nenapsal.

Rád přijedu na besedu či čtení, bude-li to podpořeno řízkem nebo koláči s kávou. Čtení probíhá tak, že příchozím jsou rozdány výtisky mého článku, knihy atd., já se posadím a jím, zatímco diváci čtou. Nahlas. Všichni. Najednou.

Jenda Šilhavý

Máslo z pastvin v okolí Cínovce obsahuje lithium

Lidé z Cínovce a jeho okolí mají vždy dobrou náladu, všimli si při nedávném terénním průzkumu ložisek lithia nejen geologové. „Jinde nás třeba ženou vidlemi, když zjistí, že jim chceme rozvrtat kopec, ale v Cínovci nikdy.

11.10.2017 v 12:12 | Karma: 19,24 | Přečteno: 821x | Diskuse| Společnost

Jenda Šilhavý

Ve Strakovce bude zřízena vazební cela

Prezident republiky odeslal Vězeňské správě dopis, v němž žádá o urychlené přebudování části Úřadu vlády ČR na vazební celu.

11.9.2017 v 11:11 | Karma: 16,89 | Přečteno: 436x | Diskuse| Společnost

Jenda Šilhavý

Hanebný pancharty do Našeho vojska!

Naše vojsko přestalo být naše. Nikoli armáda ale nakladatelství. Prodává sběratelské předměty (trika, hrnky, plakáty) s portréty masových vrahů: Hitler, Stalin, Husajn, Heydrich. Inu od r. 2000 je to soukromá firma.

26.4.2017 v 8:08 | Karma: 17,32 | Přečteno: 869x | Diskuse| Společnost

Jenda Šilhavý

Pracující na podporu Miloše Zemana

Nemohu nesdílet tento otevřený dopis, který se mi dostal do rukou a který snad dá jasně najevo, že drtivá většina občanů si přeje, aby naše děti vyrůstaly v klidu a míru...

12.4.2016 v 14:00 | Karma: 23,22 | Přečteno: 1553x | Diskuse| Společnost

Jenda Šilhavý

Předčasně uniklé vánoční poselství Miloše Zemana 2015

Ze čtecího zařízení na Pražském hradě unikl video koncept textu připraveného prezidentem pro jeho vánoční poselství 2015. Jejda!

25.11.2015 v 23:55 | Karma: 12,58 | Přečteno: 857x | Diskuse| Společnost

Jenda Šilhavý

Jak si věci doopravdy užít

Jistě jste již mnohokrát slyšeli upřímné přání: „Užij si to!“ Ale jak? „Rozdvojte proud vědomí!“ Radí překvapivě částečně pozitivní psycholog Karel Junek.

16.10.2015 v 1:01 | Karma: 11,00 | Přečteno: 479x | Diskuse| Ostatní

Jenda Šilhavý

"Mistři v Německu" - lepší než vtip zabiják

Nejlepší a nejsložitější vtip na světě, skutečně elitní, až Sheldon Cooperoidní. Dále vtip cizojazyčně lingvisticko kulturně historický, bez přehánění lepší než montypythonovský vtip zabiják.

8.7.2015 v 10:10 | Karma: 13,23 | Přečteno: 936x | Diskuse| Kultura

Jenda Šilhavý

Na velikosti záleží

Etolog Dr. Konrad Bludenz objasňuje nevědomé postoje člověka ke zvířatům. Hlavní autorovou tezí je, že člověk považuje zvíře za partnera či nikoli podle velikosti zvířete. Podle článku „Maus, Hund und Elefant“ publikovaném v odborném etologickém rakouském časopisu Gestern Sache Heute Tier napsal autor blogu (také přírodovědec).

26.3.2015 v 13:23 | Karma: 14,69 | Přečteno: 647x | Diskuse| Společnost

Jenda Šilhavý

ČNB slovně zasáhla proti silné koruně

Záznam z dnešního neveřejného jednání, na němž bankéři slovně zasahovali proti silné koruně, si můžete přečíst zde. Brzy bude k dispozici oficiální nudná tisková zpráva.

25.3.2015 v 12:12 | Karma: 20,49 | Přečteno: 969x | Diskuse| Ekonomika

Jenda Šilhavý

Můj pes Hovado a já

Ahoj, já sem ňákej Pepa z Prahy. Sem katolík, docela dost silně věřící, i když nejsem z Moravy. No a mám psa a pomenoval sem ho na počest pána Boha Hovado. Hovado jako tvor boží podle Genesis: „Učiňme člověka k obrazu našemu, podlé podobenství našeho, a ať panují nad rybami mořskými, a nad ptactvem nebeským, i nad hovady, a nade vší zemí, i nad všelikým zeměplazem hýbajícím se na zemi.“ A né jako podle nadávky registrovaný na seznamu erertévé ve skupině šovinistickejch vulgarismů: hovado.

23.3.2015 v 9:09 | Karma: 13,63 | Přečteno: 667x | Diskuse| Společnost

Jenda Šilhavý

Panenská Blanka

Odborníci vysvětlují, proč tunel Blanka nebude nikdy otevřen.

19.3.2015 v 15:15 | Karma: 23,08 | Přečteno: 1025x | Diskuse| Společnost

Jenda Šilhavý

70-ti letý snowboardový instruktor dostane mastnou pokutu, ale raději by šel bručet

Ahoj, já sem ňákej Kamil, pracuju na živnost jako snoubordovej instruktor ve Špindlu a mám ještě 3 roky do důchodu. Včera sem měl průšvih kvůli krácení tržeb. Během dne se mi totiž ke skupině přidala jedna tlustá ženská a já sem jí nevystavil účtenku. Mám sice u sebe furt tiskárnu paragonů a používám ji, né že né.

18.3.2015 v 13:13 | Karma: 31,84 | Přečteno: 1553x | Diskuse| Společnost

Jenda Šilhavý

Nejen projektant je debil

Na primátorku Krnáčovou se snesla sprška mediálních odsudků jen proto, že pojmenovala věci pravým jménem: „Tunel projektoval asi nějaký debil“. Musíme si nalít čistého vína, je to prostě tak, třetina našeho národa jsou debilové:

3.3.2015 v 15:15 | Karma: 26,91 | Přečteno: 1883x | Diskuse| Společnost

Jenda Šilhavý

Velký filosofický problém vyřešen!

Filosof Zdeněk Vašíček nemohl dlouho vyřešit problém: „Je v seznamu všech katalogů nezmiňujících se o sobě uveden tento seznam sám?“ Rozhodl jsem se tento problém vyřešit a napsal jsem do seznamukatalogu.cz. Zde je odpověď (jména a emailové adresy jsem si dovolil pozměnit, ještě upozorňuji, že během emailové výměny nebylo zraněno žádné zvíře):

10.2.2015 v 10:10 | Karma: 11,29 | Přečteno: 463x | Diskuse| Věda

Jenda Šilhavý

Mým prezidentem je John Cleese

Někteří hodní lidé, kteří nevolili Zemana, poukazují na to, že antizemanovská menšina nerespektuje demokracii, když říká, že „Miloš Zeman není mým prezidentem.“

21.11.2014 v 23:55 | Karma: 16,62 | Přečteno: 550x | Diskuse| Politika

Jenda Šilhavý

Na každý hektar lesa jeden splachovací záchod

Návrh zákona o dětských skupinách, který kvůli lesním školkám vetoval prezident Miloš Zeman, má i další rozměr. Do lesa totiž nechodí jen dětské skupiny. Přísné hygienické předpisy pro konání potřeby v lese by totiž postihly i Svaz českých fekálních turistů.

24.10.2014 v 13:13 | Karma: 24,13 | Přečteno: 1583x | Diskuse| Společnost

Jenda Šilhavý

Hrozně mě vzrušuje dentální hygiena

Ahoj, já jsem Jarda, příjmení vám říct nemůžu, a hrozně mě vzrušuje dentální hygiena. Mezi celebritami je teď módní nechávat unikat na internet různé nahé fotky, to se mě netýká, ale až se budou celebrity přiznávat k SM praktikám, tak se třeba taky přiznám, ale zatím se budu držet v igelitalitě*.

8.10.2014 v 12:12 | Karma: 14,07 | Přečteno: 964x | Diskuse| Společnost

Jenda Šilhavý

K problematice adopcí homosexuálními páry

Velice mne pobavila včerejší debata na toto téma v diskuzním TV pořadu. Neviděl jsem to celé, ale mám jeden dobrý návrh. Tedy dva: první je, aby moderátorka nosila brýle na šňůrce na krku, když je potřebuje ke čtení citací z dokumentů.

5.9.2014 v 12:12 | Karma: 11,08 | Přečteno: 1007x | Diskuse| Ostatní

Jenda Šilhavý

Žijeme v hnusný zemi

Zdarec, já sem ňákej Vlasta Javořickej a chtěl bych vám říct něco vo tý naší vlasti. Ňáký svoje pocity. Protože vo tom to všechno je. Vo pocitech. A já mám pocit, že žijeme v hnusný zemi. Heleďte se, já sem běžnej vopčan. Normální chlap, co se přistěhoval za prací do máti Prahy, teďkonc bydlim kousek za Prahou. Bydlim ve slušný bytovce, sme tam samí bílí přizpůsobiví vopčani, dokonce tam bydlí i elitní lidi jako dochtor nebo právnik. A všichni tady platíme daně.

18.7.2014 v 10:10 | Karma: 17,74 | Přečteno: 804x | Diskuse| Společnost

Jenda Šilhavý

Ikea mně zničila manželství

Ahoj, já sem Igor a chtěl bych vám říct, jak mně Ikea zničila manželství. Když sme se s manželkou před deseti lety brali, chtěl sem do domácnosti postupně pořídit kvalitní nábytek a další vybavení.

10.6.2014 v 10:10 | Karma: 33,09 | Přečteno: 4205x | Diskuse| Společnost