Papírový hrdina – 5. romantická komedie

V roce 2009 jsem napsal článek „Mých top 5 romantických komedií“, který za tu dobu četlo asi 27.000 lidí, což mě překvapilo, protože jsem určitě napsal mnohem lepší a zábavnější články, které by si zasloužily takovou čtenost.

V původním článku chyběla pátá komedie. Tenkrát jsem prostě nenašel žádnou, která by byla tak dobrá, abych ji připomněl... natož si pamatoval její děj! Dostal jsem sice hodně tipů od čtenářů, za které opožděně děkuji, ale stále jsem se nemohl s žádným filmem bez výhrad ztotožnit. Stalo se to až letos. S čistým svědomím mohu na seznam přidat film „Papírový hrdina“ z r. 2009 (neplést s kresleným filmem téhož názvu).

Na ten film jsem narazil náhodou, přebal DVD je divný, nicneříkající, ČSFD hodnocení průměrné. Řekl jsem si, že tomu dám 5-10 minut, z anotace mě zaujala pouze věta: „Papírový hrdina je inspirativní komediální drama o jednom neobvyklém přátelství mezi Richardem (Jeff Daniels), neúspěšným spisovatelem středního věku, jenž nikdy zcela nedospěl, a sedmnáctiletou dívkou Abby (Emma Stone), která díky rodinné tragédii naopak musela dospět velmi rychle.“ Prvních 10 minut jsem dal, pak se objevila Emma Stone v roli takové trošku divné holky a to rozhodlo. Příběh je podobný filmu „Ztraceno v překladu“, který v mém původním seznamu také figuruje. Rovněž v tomto příběhu jsou oba „papíroví hrdinové“ poněkud nešťastní a osamocení. Seznámí se v zimě ve vylidněném přímořském městečku a jejich vztah se začne měnit v přátelství a možná i něco víc. Abby začne Richardovi hlídat neexistující dítě, lehce (nebo těžce) infantilní (záleží na úhlu pohledu) Richard se mezitím pokouší napsat první větu své nové knihy a dát se psychicky trochu do kupy. Problémy s manželkou, psaním knihy i vztah s Abby mu pomáhá řešit jeho imaginární přítel z dětství, kapitán Excellence (Ryan Reynolds) v supermanském oblečku. Abby má přátele dva: kluka s nímž chodí a o němž oprávněně nemá valné mínění, a kluka s nímž nechodí a jenž ji miluje, ale ona ho odhání. Příběh je velmi civilní, křehký, ale ne patetický, žánrové zařazení komedie/drama přesně vystihuje jeho podstatu. Není to komedie, u níž byste řvali smíchy, vnímavý divák se spíše jen jemně pousmívá: méně smíchu v tomto případě znamená více vnitřní potěchy.

Jasně, že za těch 7 let vznikla další pěkná řádka romantických komedií, nemluvě o těch natočených ještě dříve, ale do mého subjektivního výběru mi Papírový hrdina zapadá nejlépe. Čili tenhle podhodnocený, špatně propagovaný a tudíž málo známý film vám rozhodně doporučuji!

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jenda Šilhavý | středa 7.12.2016 2:02 | karma článku: 9,06 | přečteno: 177x
  • Další články autora

Jenda Šilhavý

Žiju v polychlaporii

9.1.2024 v 9:09 | Karma: 15,75

Jenda Šilhavý

Automobilism jest debilism

29.8.2022 v 7:07 | Karma: 12,18